יום רביעי, 24 באפריל 2013

המסע של נועה גרונר


שם הפרשה: פנחס.

מיקום הפרשה: הפרשה נמצאת בספר במדבר מפרק כה' פסוק י' עד פרק ל' פסוק א'.

מקור שם הפרשה: וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר: פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת-חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת-קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא-כִלִּיתִי אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי. 

תקציר הפרשה: הפרשה  מתרחשת בעבר הירדן ערב כניסת בני ישראל לארץ ישראל. משימת הכניסה לארץ אינה פשוטה וצריך להתכונן היטב לקראת משימה זו, בהכנות אלו מתמקדת הפרשה. 
ראשית צריך לבדוק מהו גודלו של צבא ישראל, לשם כך נערך מפקד גדול לכל הגברים מעל גיל 20 בכל שבטי ישראל. הפוקדים עוברים ובודקים כל משפחה וכל שבט ולבסוף מסכמים את המפקד כולו, לרשות ישראל עומדים 600,730 גברים מעל גיל 20. אח"כ מורה ה' למשה כיצד תחולק הארץ בין שבטי ישראל- כל שבט יקבל נחלה בהתאם לגודלו, אך מיקום הנחלה יקבע על פי הגרלה. דיבורים אלו על חלוקת הארץ אינם קלים לחמשת בנות צלופחד, אביהן (פנחס) נפטר במדבר ובנים לא היו לו, ולכן לא תהייה נחלה על שם צלופחד בארץ ישראל. בצר להן הן פונות אל משה ומבקשות לקבלת את נחלת האב אף שבדרך כלל רק בנים יורשים את נחלת האב. משה מאזין לבקשתם ובהוראת ה' מקבל את בקשתן לקבל את נחלת אביהן ומוסיף משה שזו לא הנחייה מיוחדת רק לבנות צלופחד אלא חוק לכל העם – אדם אשר נפטר בלא בנים נחלתו עוברת לבנותיו. אם כן תעוזה של כמה בנות הצליחה לשנות את חוקי התורה!

3 ערכים בפרשה: היכולת לשנות, המסע שלי, הכנה מראש.

הערך שאני מתחברת אליו: היכולת לשנות.
אני מתחברת לערך "היכולת לשנות" , מכיוון שחשוב מאוד להתעקש על הדברים שלך, ולפעמים אם אני רוצה לשנות משהו , אני מתעקשת עליו ולבסוף, אם אני מצליחה אז אני מקבלת משהו שרציתי ומשהו שיכול לעזור לי , ואולי יש עוד אנשים שרצו לשנות את החוק או הכלל הזה ובזכות זה שהתעקשתי לשנות, זה גם עזר להם.למשל דוגמא מחיי האישים: בתחילת השנה, היה טיול שנתי לשכבת ו'. כל כיתה הייתה צריכה להתפלג לקבוצות של ארבעה ילדים בכל חדר. אסור היה להיות עם ילדים מהשכבה באותו החדר, אבל אני רציתי להיות עם ילדות מהשכבה באותו החדר, אז התעקשתי והתעקשתי ולבסוף, הסכימו לי להיות איתן בחדר ומאוד נהניתי. וזוהי המהות של היכולת לשנות. 

                                     השיר מדבר על היכולת של הילדים לשנות, ועל היכולת לשנות בכללי. 



תגובה 1:

  1. נועה,
    אני חושבת שבתקציר שלך יש דברים חשובים, והערך שבחרת - מאוד מתאים לך ! לך באמת יש את היכולת לשנות, ובחרת שיר שמאוד מתאים.
    יפה מאוד !
    -מיכל קרן-

    השבמחק